3.dec.2020
Julehilsen
Nu er vi virkelig kommet ind i den mørke
tid, der i år måske føles ekstra tung og mørk på grund af Corona. Men når man så i skumringen går en tur på vores veje, så er det livgivende at se alle de lys, der er tændt
på buske, træer og huse.
Og om kort tid vender det, og lyset vender tilbage og tager gradvist over fra alle de lys, der pynter og glæder nu.
Af nyt fra området kan jeg fortælle, at vi har været i gang med revneforsegling af vores veje. Vi var et hold på fire mænd: Morten Nielsen, Laurids Hopp, Henning Klostergaard og undertegnede. Vi brugte
det meste af en dag og nåede Lyshøjvej, Sikavej og ca. en trediedel af Rensdyrvej. Så havde vi brugt de indkøbte 100 kgrevneforsegling. Så vi må fortsætte med resten af Rensdyrvej til foråret.
Ellers kan jeg fortælle, at jeg her i efteråret har læst mig igennem foreningens arkivmateriale, og der fandt jeg ud af, at Grundejerforeningen i år havde 50 års jubilæum. Måske
kan vi fejre det til næste års generalforsamling.
Til sidst vil jeg på bestyrelsens vegne ønske alle en glædelig jul samt et godt nytår.
Birger Kruse
29.april 2020
På grund af Corona
krisen bliver vi desværre nød til at udsætte både generalforsamlingen d. 7. juni og hjertestarter kursus 2 d. 19.juni.
Februar 2020
Kære alle medlemmer
Husk at indbetale kontingentet til grundejerforeningen senest 1. april 2020, da ellers stemmeretten bortfalder ved næste generalforsmling.
Næste generalforsamling 2020 finder sted 7. juni. Tid og sted følger senere.
Kontingentet for 2020 er fastsat til kr. 1.150 pr. parcel og til betaling
senest 1. april 2020
Danske Bank, reg. nr. 1551 kto.nr. 8172706
Nordea, reg. nr. 2411 kto.nr. 8145642826
Januar 2020
Kære
allesammen
Allerførst godt nytår til jer alle.
Dernæst kan jeg fortælle, at der bliver holdt kursus i brug af hjertestarteren lørdag d. 7. marts kl. 11 hos Ulla og Mikkjal Poulsen Rensdyrvej 3.
Kurset varer en halv time. Det bliver med en instruktør fra hjerteforeningen, som undtagelsesvis holder kurset en lørdag.
Der kan max være 15 på holdet, så der bliver tilmelding efter “først-til-mølle”-
princippet. Skulle der melde sig mere end 15 bliver kurset gentaget på et senere tidspunkt.
Tilmelding på e-mail: birgerkruse1948@gmail.com
Mange hilsner
Birger Kruse
OKTOBER 2019
Hej alle i Lyshøj Grundejerforening
Nu nærmer efteråret sig, hvor det er godt at få
klaret de sidste opgaver i haven. Et par stykker af dem er at få fjernet græs, der er vokset ud på asfalten samt klippet grene på buske og træer, der er groet for langt ud over rabatterne.
Og
et lille hjertesuk: For tiden ligger der MANGE hundeefterladenskaber på veje og rabatter.Husk nu at samle op efter jeres hund.
I øvrigt kan jeg fortælle, at hjertestarteren er indkøbt og lige nu venter
vi kun på, at elektrikeren får sat den op. Det skulle gerne ske snarest.
Vi lægger et billede op, når den er sat op.
Det er en gennemgang af hjertestarter her i Gilleleje/ Kulturhavnen.
http://www.kultunaut.dk/perl/arrmore/type-nynaut?ArrNr=13316290
Mange hilsner
Birger
April
2019
Påskehilsen fra bestyrelsen
Påsken er over os, vi har nu overstået
den ”stille” uge. Det giver anledning til at minde om at huske på vores omgivelser. Der er nogle, som har klaget over larm i vort område, så husk der er andre end en selv i området.
Vores generalforsamling er aftalt
til søndag den 26. maj. Det er gået op for os, at det er på samme dag som EU valget finder sted. Vi tillader dog at fastholde datoen, man kan jo brevstemme. Vi håber på forståelse fra medlemmerne.
Der er fortsat
en del som ikke har betalt dette års kontingent, som skulle have været betalt den 1. april 2019. For at have stemmeret på generalforsamling SKAL man have betalt kontingent.
Mange Påskehilsner
På
bestyrelses Vegne
Ronny Iversen
Formand
Januar 2019
Kære grundejer
Vi er nu gået ind i 2019, ja sidste
søndag i januar dagen hvor Danmark blev verdensmester i håndbold.
Vinteren er ovre os, -godt nok er der allerede tøvejr, men det se ud til HR frost vender tilbage. Alt i alt har det været en stille rolig vinter. Det ser
ud til, at vi ikke er ramt af indbrud, - håber det kan fastholdes.
Vores renovering og forbedring af drænsystemet virker til UG. Grundene, som har været ramt tidligere, oplever ikke de store problemer.
Alle grundejer har
betalt deres kontingent for 2017 og 2018. Desværre måtte vi forbi retten i et enkel tilfælde, men kontingentet er nu betalt så alle er glade. Grunden til at vi har måtte tage retsligt skridt, skyldes at vi har konstateret,
at hvis grundejerforeningen ikke ligger denne linje, så kan vi ikke fastholde kravet i forbindelse med en tvangsaktion.
Men alt om alt skal man jo altid betale sine regninger til tiden, det går jo til fællesskabet.
Kontingent
for 2019 skal betales senest den 1. april 2019 og kontingentet er fortsat det samme. Konto kan findes på vores hjemmeside, - husk man har ikke stemmeret på vores generalforsamling, hvis ikke hele kontingentet er betalt.
Generalforsamlingen
vil blive indkaldt, når vi har fundet et sted at afvikle denne. Indkaldelsen vil blive lagt på vores hjemmeside.
Fortsat god Vinter
Venlig Hilsen
På Bestyrelsens vegne
Ronny Iversen
Formand
______________________ARKIV__________________________________________
NOVEMBER 2018
Til
medlemmerne af Lyshøj Grundejerforening
Vedr.: Afsluttende kommentar til deklarationer på området
Kære alle
Efter en rigtig flot dansk sommer med sol og varme,
så står efteråret nu fra sin flotteste side. Bladene falmer, vinden rusker, tranerne trækker igen syd over og sommertiden er slut, - alt sammen gode tegn på at efteråret er over os. Flere har klargjort husene til vinteren
ved at pakke havemøblerne sammen. Sådan skal det jo være
Der er også andre ting der skal pakkes sammen, bl.a. sagen vedr. deklarationer på Lyshøj. Som i alle er bekendt med så er der jo sendt en
mail ud fra Poul Gadegaard og Jan Petersen til medlemmerne med flere, som er fulgt op af en skrivelse i postkasserne. I mailen er der en del påstande og ekspertudtalelser, som kan skabe forvirring.
Bestyrelsen har derfor valgt at udsende
dette notat for endnu engang at præcisere rammerne for fællesskabet i Lyshøj Grundejerforening og dermed lukke sagen fra bestyrelsens side, - for vi kan jo ikke trodse demokratiet og lovgivningen her i vores dejlige område.
Situationen er:
Bestyrelsen er valgt af generalforsamlingen og arbejder udelukkende for fællesskabet, bl.a. gennem de retningslinjer, deklarationer, servitutter og det ordensreglement, der er besluttet.
Bestyrelsen har på vegne af fællesskabet ønsket en præcisering af deklarationerne, så det står lysende klart, at der kun må være én beboelse pr parcel, det vil sige kun én bygning
indeholdende køkken.
Bestyrelsen fremsatte forslaget til godkendelse på generalforsamlingen i 2017, som godkendte forslaget og den videre proces.
I tinglysningsprocessen blev vi gjort bekendt med, at det
ikke var nødvendigt med en tinglysning af præciseringen, da de eksisterede deklarationer allerede var præcise nok, - kun én beboelse pr parcel.
Problemet er:
Der
er enkelte i fællesskabet, som ikke ønsker at følge de tinglyste retningsliner, hvilket er ganske uheldigt for majoriteten og dermed demokratiet i fællesskabet omkring Lyshøj Grundejerforening.
Løsningen
er:
Bestyrelsen opfordrer alle i fællesskabet til at følge de deklarationer der er gældende for området.
Hvis der mod forventning er enkelte, som ikke helt er på plads
med dette, så opfordrer bestyrelsen til at få bragt det i orden inden udgangen af december 2018.
Det er jo op til den enkelte ejer at sikre, at alle gældende regler, love, retningslinjer etc er overholdt. Sagen er hermed
lukket fra bestyrelsens side.
----------------------ARKIV-----------------------------------------------------------
OKTOBER 2018
Referat af bestyrelsesmøde
i Lyshøj Grundejerforening den 7. oktober 2018
Til stede: Ronny Iversen, Sven-Erik Jensen, Morten Nielsen, John Thomsen, Lars Rasmussen, Tommy Vesterskov.
Afbud: Bjarne Rasmussen
D A G S O R D E N
1.: Godkendelse af referat af forrige bestyrelsesmøde: Godkendt.
2.: Godkendelse af dagsorden. Godkendt.
3.: Økonomi: Status blev redegjort af John & Ronny på baggrund af mail fra Niels Leer. Økonomien
ser fornuftig ud med 166.387,- kr i Nordea og 93.453,- i Danske Bank, i alt 259.840,- kr.
4. Løbende sager:
5.: Nye sager: Der er en enkelt grundejer der stadig mangler at betale. Vi har fået rettens ord for at der skal
ske betaling, så sagen sendes videre til incasso/fogedret, og det kan desværre ende med begæring af tvangsauktion over ejendommen.
6.: Drænudvalget: Drænarbejdet er færdiggjort med tilfredsstillende resultat,
da vi indtil videre har konstateret at de fungerer tilfredsstillende, med andre ord har vi fået den vare vi har bestilt. Vi lægger hermed sagen vedr. dræn på hylden for nærværende.
7.: Vejudvalget: Arbejdet
med at lappe vejene fortsætter. Streger og trekanter males op i kommende uge af vejudvalget, og så vurderes der på hvor og hvornår næste forsegling skal foretages
8.: Hjemmesiden: Intet nyt
9.: Eventuelt:
Det blev besluttet at indkøbe nye vejskilte og erstatte de gamle slidte. John er på sagen
10.: Næste møde: Det næste bestyrelsesmøde er søndag den 13/1 kl. 10.00, hos formanden.
Tommy
Vesterskov, Referent
-------------------------------------ARKIV----------------------------------------------------------
August 2018
Kære Grundejer
Nu er sommeren ved at nærme sig sin afslutning. Efteråret begynder nu her den 1. september.
Sommeren har været helt fantastisk, i år valgte jeg at holde min sommerferie her i vores paradis, det er mange år
siden jeg har fået badet så meget i havet.
Jeg besluttede mig på grund af travlhed på jobbet at ophører med at have urtehave, det var en klog beslutning, i juli mdr. var der slet ikke behov for at slå græs,
nu når regnen er kommet kan man se plænen bliver grøn igen.
Tommy og Svend Erik har taget en snak med AL Enterprise omkring reparationen af drænet og sagen er nu afsluttet, med småreparationen således at vi nu kan
sige at arbejdet er færdiggjort.
Bestyrelsen vil nu arbejde på at få fremtidssikre vores drænsystem, vi vil ligeledes arbejde på at sikre at der er økonomi til denne opgave.
Mange hilsner
På bestyrelsen
vegne
Ronny Iversen
Formand
Arkiv:..............:........................................
maj 2018
Nyt fra
bestyrelsen
Endelig kom foråret.
Langt om længe er foråret også kommet til vores lille oase, vinteren har været lang, kold og ikke mindst våd, rådyrene er igen kommet frem og
fasanerne løber rundt og solsortene synger, det er en rar og afstressende oplevelse, når man endelig har tid til lidt fritid efter en hektisk hverdag.
Deklaration
I bestyrelsen har vi arbejdet videre med
at få tinglyst vores vedtagne tillæg til den oprindelige deklaration, grundet til at det tager sin tid er at vi vil spare foreningen for omkostninger ved at tage ekstern juridisk hjælp. Deklarationen er sendt til godkendelse i kommunalbestyrelsen,
når denne foreligger, vil deklarationen blive tinglyst. Der har været en del tekniske problemer, idet der på vores grunde er flere tinglysninger, men vi arbejder på at få det løst.
Drænet i området
Som I nok har bemærket har vi udskudt udbygning af drænsystemet på rensdyrvej, trods vi havde fået tilbud og accepteret dette, årsag er at vi har måtte udbedre en akut brud på drænet på egernvej.
Denne opgaver er blevet særdeles omkostningstung for foreningen, og vi har i bestyrelsen truffet beslutning om at låne penge fra vejfonden. Vi må på vores generalforsamling tage en drøftelse og beslutning om hvordan vi fremadretten
skal sikre at vores drænsystem fungere optimalt, set i lyset af den øget mængde regn, som presser drænet. Bestyrelsen vil udarbejde forslag til behandling på vores årlige generalforsamling.
Manglende Kontingentbetaling
- inkasso
Bestyrelsen har set sig nødsaget til at tage retsligt skridt for at få indkasseret kontingent til foreningen fra restanterne, pt. har vi en enkelt restant for regnskabsåret 2017. Det er beklageligt at vi har måtte
nøde til dette.
Generalforsamling søndag den 10. juni 2018 kl. 10:00.
Bestyrelsen indkalder til generalforsamling søndag den 10. juni 2018 kl.10:00 i Gillelejehallen, der vil være kaffe, The og rundstykker,
øl og vand, dagsorden vil blive meddelt på vores hjemmeside jf. vedtægterne.
Regnskabet for 2017
Du kan se regnskabet for 2017 på hjemmesiden og vil blive behandlet på vores generalforsamling.
Kontingent 2018
Kontingent for 2018 er uændret jf. generalforsamlingsbeslutning i 2017, kontingent for 2018 er fastsat til kr. 1.150 pr. parcel og til betaling senest 1. april 2018. Danske Bank, reg. nr. 1551 kto.nr. 8172706
eller Nordea, reg. nr. 2411 kto.nr. 8145642826.
HUSK VI UDSENDER IKKE KONTINGENTOPKRÆVNING, KONTINGENT SKAL BETALES SENEST 1. APRIL 2018 MANGLER BETALINGEN HAR MAN INGEN STEMMERET PÅ VORES GENERALFORSAMLINGEN.
På
bestyrelsens Vegne
Ronny Iversen
Formand
Nyt fra bestyrelsen januar 2018
Vi har desværre drænproblemer på Rensdyrvej/Egernvej,
hvor der står store mængder vand på flere grunde.
Vi har derfor haft AL Enterprise ude og gennemse systemet, og de har konstateret, at drænet på Egernvej er itu og skal udskiftes.
Dette vil medføre opgravning
af Egernvej mellem Egernvej 7 og Lyshøjvej 7. Egernvej kan derfor være vanskelig at passere.
Det tidligere annoncerede drænarbejde på langs ad Rensdyrvej bliver derfor sat i bero indtil videre.
På bestyrelsens vegne
Birger Kruse
ARKIV________________________________________________________________
Nyt fra bestyrelsen nov.2017
Vinteren er nu over os og bladene er næste blæst
ned fra træerne. Vi har fået nogle ny naboer bestyrelsen byder jeg velkommen og håber i kommer til at nyde de fredelige fritidsliv her i vores grundejerforeningen.
Bestyrelsen er fortsat i gang med at få
implementere de beslutninger som vi traf på vores generalforsamling. Vi forventer at få tinglyst tillægget til vores deklaration i løbet af vinteren. På baggrund af debatten på generalforsamling samt efterfølgende
skriftlig indsigelse fra nogle ganske få grundejere har vi drøfte situationen endnu engang i bestyrelsen med juridisk assistance, derfor har processen været sat på pause.
Bestyrelsen har på derfor
på denne baggrund nu truffet beslutning om at vi iværksætter det fortsatte arbejde.
Dræn system på Rensdyrvej, vil blive etableret i løbet af vinteren, når det sættes i gang vil
de berørte grundejer få særskilt besked herom.
vi vil endnu engang opfordre til at man respektere vores i fællesskabet navn vedtagne ordensregler.
God jul
og Godt nyt år til alle.
Venlig Hilsen
Ronny Iversen
Lyshøjvej 12
3250
Gilleleje
ARKIV__________________________________________________________________________
Nyt fra bestyrelsen sommeren 2017.
Sommeren er over os, det er ikke den varmeste sommer vi har haft,
men en god gennemsnitlig sommer. Bestyrelsen har konstitueret sig efter vores generalforsamling, det nye ændringer er som følger, Tommy er konstitueret som sekretær og Lars Rasmussen, indgår i vores vejudvalg og drænudvalg ellers
er bestyrelsens opgavefordeling uændret.
Vi er gået i gang med det formelle i at få godkendt vores tillæg til grundejerforeningens servitut, som vi vedtog på generalforsamlingen.
Vi har også besluttet at vi
nu vil indhente fornyet tilbud på udbygning af vores drænsystem, på rensdyrvej.
Slutteligt vil vi opfordre til at man respektere vores ordensregler for området, vi skal alle synes det er rart at opholde sig her, det er ikke et
godt naboskab at slå græs klokken 20 om aften eller at man køre alt for stærkt i området. Fortsat god sommer.
På bestyrelsen Vegne
Ronny Iversen
Formand
ARKIV_____________________________________________________________________________
Gilleleje marts 2017
Nu er vinteren ifølge kalenderen overstået og vi er snart klar til forårs syslerne i foreningen, bestyrelsen har fokuseret på udarbejdelse af et tillæg til vores eksisterende
deklaration der skal lovlige gøre de annekser der er opført på flere af vore grunde. Udvalgets og bestyrelsens forslag kan læses under indkaldelse til vores ordinære generalforsamling.
Flemming
har meddelt bestyrelsen at han ikke ønsker genvalg på dette års generalforsamling, hvorfor det vil være oplagt at vi blandt grundejerne finde en som eventuelt er villig til at arbejde med vores regnskab, idet det var med armene på
ryggen at John accepterede at bestyrelsen konstituerede ham som vores nye kasserer, hvis det ikke lykkes at finde en blandt grundejerne har bestyrelsen drøfte at lade en ekstern føre regnskab med foreningen økonomi, dette vil betyde en
merudgift for foreningen.
Det lader til at de tiltag som vi har gjort med reparation af drænsystemet har haft en positiv effekt, vi er ved at konsolidere drænfonden således at vi kan arbejde videre med
at fremtidssikre vores drænsystem.
Vejenes afmærkning med hajtænder ser ud til at holde en sæson mere før en ny maling er nødvendig. Der er stadig enkelte steder, der trænger
til en udtynding af græsrabatten.
Bestyrelsen vil endnu engang opfordre grundejere til at overholde foreningens ordensregler, i den forbindelse vil bestyrelsen gøre grundejeren særlig opmærksom
på ordensreglen punkt 9 hvor der ikke må hensætte skæmmende effekter som eksempelvis container, afmeldte biler m.m.
Bestyrelsen vil samtidig benytte lejligheden til at gøre grundejerne opmærksom
på at vi ikke længere udsende opkrævning, men gøre opmærksom på at kontingentet skal indbetale på en af foreningens konti.
Kontingentet for 2017 er fastsat til kr. 1.150 pr.
parcel.
Danske Bank, reg. nr. 1551 kto.nr. 8172706
Nordea, reg. nr. 2255 kto.nr. 8145642826
Kontingentet forfalder jf. vores vedtægter den 1. april
Med
Venlig Hilsen
På Bestyrelsens Vegne.
Ronny Iversen
Formand
ARKIV----------------------------------------------------
Nyt
fra Bestyrelsen 2016
Gilleleje 15.dec.2016
Nu nærmer juletiden sig, og der vil være en del huse, som er ”alene hjemme”. Det er jo altid grimt at komme hjem til et hus, der har haft ubudne
gæster. Og er der noget en indbrudstyv ikke har lyst til, så er det at blive set. Derfor vil vi opfordre jer alle til at hilse på dem, I møder her i området. Hvad enten en indbrudstyv er på udkig efter et egnet hus eller
på vej ”på arbejde”, så ønsker vedkommende ikke at være set. Og skulle I bare komme til at hilse på en af de andre grundejere, så er det jo dejligt at kende hinanden.
Glædelig
jul
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
26.november 2016
Efterårs/vinter nyt fra bestyrelsen.
Efteråret er forbi og vi er nu gået ind i vinteren, de første
snefnug har allerede faldet over vores område, området er mærket af at træer planter og dyr er gået i vinterdvale.
I løbet af sommeren og
sensommeren har der været en del problemer med støj fra grundene, i særdeleshed fra gæster i huse som bliver udlejet, bestyrelsen vil derfor opfordre til at man ligger ordensreglerne som lejerne kan se disse eventuel at man får
dem oversat til engelsk.
Vi har fået udbedret skaden på vores drænsystem og jeg har forstået at dette har givet en mærkbar virkning, i bestyrelsen
vil vi nu fokusere på fortsat at forbedre drænsystemet med en hastighed som vi rent økonomisk kan bære.
Vejudvalget har tjekket vore veje og der rundsendt
til grundejerne om at fjerne græs som er vokset ud over vejkanten. Her på hjemmesiden kan du se hvad du skal overholde i forbindelse med vejen, der er ligeledes et link til kommunens hjemmeside.
Ad hoc udvalget som blev nedsat for at præcisere vores deklarationer i grundejerforeningen har udarbejdet et forslag til en allonge, til de eksisterende deklarationer som vi vil fremlægge på vores årlige
generalforsamling i 2017.
Julen nærmer sig med hastige skridt og bestyrelsen vil benytte lejligheden til at ønske alle en rigtig god jul og et godt nytår.
Venlig Hilsen
På bestyrelsens vegne
Ronny Iversen
Formand
ARKIV----------------------------------------------------
Gilleleje 28.juli 2016
Bestyrelsen har nu afholdt
det første møde efter vores generalforsamling, hvor vi konstituerede os jf. vedtægterne:
•
Formand Ronny Iversen
•
Næstformand Birger Kruse
•
Sekretær Flemming Jensen
•
Kasserer John Thomsen
•
Revisor Niels Leer fortsætter indtil videre med at stå
for vores bogholderi.
•
I drænudvalget indtræder Tommy Vesterskov og John
træder ud
•
Tommy indtræder også i udvalget vedr. vedtægter,
servitutter mv
Bestyrelsen arbejder med mange forskellige sager, hvoraf følgende problematiske sager er i fokus pt:
1.
Brud på deklaration og servitutter.
2.
Vedligeholdelse af vores drænsystem.
-
Brud på dræn på Egernvej/ulovlig tilslutning til
foreningens drænsystem.
3.
Vedligeholdelse af vores veje.
4.
Stierne i vores område.
5.
tyveri sikring af vores område.
Man skal være opmærksom på at omkostninger til disse sager i videst muligt omfang vil blive pålagt dem som har skabt problemet.
Bestyrelse har i øvrigt fået flere henvendelser om for meget støj i området, og henstiller derfor til at udvise godt naboskab.
Og til dem som udlejer sommerhuse, er det nødvendigt at sikre
lejerne er bekendt med områdets bestemmelser.
På Bestyrelsens vegne
Venlig Hilsen
Ronny Iversen
Formand
PS: Her er en lille husker vedr. Græskanter, buske mv, skal lige trimmes her i eftersommeren ved/ på rabatter og veje.
Mange hilsner Birger
-------------------------------------Arkiv-----------------------------------------------------
Gilleleje april 2016
Nyt fra bestyrelsen foråret 2016.
Så er foråret langt om længe kommet og der er ved at være mere liv rundt omkring i vores område.
Vinteren
synes at have været lang og i særdelshed våd. Bestyrelsen har ny iværksat en rensning af vores drænsystem, som forhåbentlig kan resultere i mindre vand på grundene.
Vi har indhentet et tilbud om udbygning
af vores drænsystem på rensdyrvej, som skulle kunne løse nogle af de problemer der er med vand på grundene.
Kloakmestrene som har besigtiget området og afgivet tilbud til udbedring af problemerne har samstemmende
sagt at et af problemerne er at grundejerne ved jordpåfyldning af grundene skubber problemet videre til naboen, i kan på vores hjemmeside se et kort hvor grundniveauet er afmærket.
Vores Generalforsamling finder sted søndag
den 29. maj 2016, vi har i år valgt at benytte os af de gratis glæder som kommunen byder på derfor afvikles generalforsamlingen i det gamle bibliotek i Gilleleje. Vi byder selvfølge på kaffe og morgenbrød.
Da
der ikke lige køre offentlig transport om søndag fra vores område, kan man kontakte bestyrelsen så vil vi arrangere fælleskørsel til mødestedet.
KONTINGET 2016
BEMÆRK DER BLIVER
IKKE SENDT OPKRÆVNING UD, I KAN SE PÅ VORES HJEMME SIDE ELLER HER, HVILKET KONTO NUMMER I KAN INDBETALE KONTINGENTET TIL.
Kontingentet for 2016 blev på generalforsamlingen i 2015 fastsat til kr. 1.150 pr. parcel
Danske Bank, reg. nr. 1551 kto.nr. 8172706
Nordea, reg. nr. 2411 kto.nr. 8145642826
FORTSAT GOD FORÅR.
På bestyrelsens Vegne
Ronny Iversen
Formand.
_________________________________________________________________
ARKIV
Kære medlemmer
Så er vi
godt i gang med et nyt år, og bestyrelsen håber, at 2016 bliver et godt år for alle, hvor I får glæde og fornøjelse af jeres hus.
Indbrud
Som der tidligere har været skrevet om, har
der i starten af året været flere indbrud her på egnen, og vores område er heller ikke gået ram forbi. For at minimere risikoen for fremtidige indbrud vil bestyrelsen arbejde på, at så mange som muligt tilslutter sig
den ordning, som hedder nabohjælp. Der bliver i løbet af året opsat skilte, som gør opmærksom på, at vi er tilsluttet ordningen. Der vil blive oprettet et afsnit på vores hjemmeside, som fortæller mere om ordningen.
Kontingent 2016
På generalforsamlingen i 2014 blev det vedtaget at vores regnskabsår skulle følge kalenderåret, og at kontingentet forfalder hvert år den 1. april.
Kontingentet for
2016 blev på generalforsamlingen i 2015 fastsat til kr. 1.150 pr. parcel. Kontingentet fordeles således: Til foreningens drift betales kr. 200, til vejfonden kr. 550 (heraf er der afsat kr. 150 til snerydning) og til dræning
m.v. betales kr. 400.
Vi beder om, at kontingentet indbetales på en af vore bankkonti.
Danske Bank, reg. nr. 1551 kto.nr. 8172706
Nordea, reg. nr. 2411 kto.nr. 8145642826
Bestyrelsens virke
I løbet af vinteren har vejlauget givet revnerne i vore veje en gang tjære, og drænlauget har gennemført flere besigtigelser af områder, hvor der samler sig vand.
Dette har givet inspiration til tanken om, at
det kunne være rigtigt godt at udarbejde en langsigtet plan for dels at minimere risikoen for oversvømmelser ved skybrud og dels at holde vort område tørt på trods af klimaforskerne varsler om mere våde vintre i de kommende
år. Da sådanne planer skal koordineres med kommunens planer på dette område og med nabogrundejerforeningernes planer, er det ikke noget som er færdiggjort på et par måneder, men det kunne være et emne til drøftelse
på den kommende generalforsamling.
Endnu en gang, glædeligt forår til alle
Venlig hilsen
Bestyrelsen
___________________________________________________________________________
ARKIV
Gilleleje dec.2015
Der er indgået en ny kontrakt om snerydning, i den nye kontrakt er der taget højde for de klager der er kommet om at snerydningen foregik tidlig
på morgen.
Vi er også kommet godt i gang med ”projekt” Nabohjælp og i foråret 2016 vil vi sætte skilt op ved indkørslen til vores område, du kan linke til https://nabohjælp.dk
for at tilmelde dig.
Grundet på hjørnet af egernvej og lyshøjvej har grundforeningen på grundejerens regning ladet rabatten renset for busker m.m.
Bestyrelsen har også drøftet situationen med væltede
træer på vores område, vi vil opfordre grundejeren om at tjekke deres grund efter en storm, denne gang var der flere træer som havde væltet ud over kørebanen. Vi var dog så heldige at en af vore grundejere med motorsav
var behjælpelig med at løse situationen, således at andre grundejere kunne komme ud.
2015 nærmer sig sin ende og 2016 står for døren, bestyrelsen vil ønske alle Grundejere og jeres familie en Glædelig
Jul og et godt nytår.
På Bestyrelsens Vegne
Formand
Ronny Iversen
______________________________________________________________________
ARKIV
Gilleleje 15.okt 2015
Bestyrelsen vil takke grundejerne for at de har lyttet til vores lille opråb om at holde stien ved Rensdysvej i orden, det er dejligt at se. Rabatten hjørnet af lyshøjvej og egernvej
er grundejerens regning nu blevet gjort i orden.
Vejudvalget har været i gang med at tjekke vejen og der vil komme en opfordring til de grundejere hvor græsset er vokset ind over asfalten, til at få græsset fjernet.
De er ikke for den kunstneriske stil, men alene for at spare kroner på vore vej, de holder længere, idet græsset tærer hårdt på asfalten.
Vi vil i nærmeste fremtid gå i gang med at kortlægge
vores drænsystem og få udarbejde et overslag på omkostning ved en fremtidssikring af vores drænsystem.
For at skabe hindringer for tyve har vi i bestyrelsen besluttet at tilmelde os Nabohjælp, samtidig vil
vi opfordre jer til at tilmelde jer til Nordsjællandspolitis SMS tjeneste.
Husk at gi besked på såvel ejerskifte som adresse ændringer til bestyrelsen
Fortsat god efterår.
På Bestyrelsens vegne
Ronny Iversen
Formand
Nabohjælp
Vi har i bestyrelsen tilmeldt os ordningen Nabohjælp,
og vi vil få et skilt sat op til indgang af vores område, vi opfordre jer til at tilmelde jer WWW.nabohjælp.dk, så vil i få klistermærker som i kan sætte op på jeres
bygning således at det indikere at naboerne holder øje med huset.
SMS TRYK POLITI
Vi vil også opfordre jer til at tilmelde jer SMS ordningen TRYK POLITI, i kan tilmelde jer www.hjaelppolitiet.dk.
Jobopslag:
Kasserer søges
Da vores kasserer Niels Leer, gennem mange år, har truffet beslutning om at, han vil trække sig fra sit
veludførte hverv som kasserer for vores forening, til næste ordinære generalforsamling.
Vil vi opfordre jer til at gå i tænke boks om hvem i vores midte som ville være kandidat til at afløse Niels Leer.
I er velkommen til at sende forslag til bestyrelsen.
ARKIV
Gilleleje 16. august 2015
Nyt fra Bestyrelsen, august 2015
Bestyrelsen har efter generalforsamlingen konstitueret sig lørdag den 11. juli 2015, Birger Kruse er ny næstformand, Niels Leer Kasserer og Flemming Jensen som sekretær. Til vores 2 faste udvalg har vi konstitueret følgende
til:
Vejudvalget: Birger Kruse(tovholder), John Thomsen, Sven-Erik Jensen og Morten Nielsen.
Drænudvalget: Ronny Iversen(tovholder), Flemming Jensen og John Thomsen
Bestyrelsen har drøftet
vores fremtidige arbejde, bestyrelsen har i samarbejde med alle grundejer en interesse i at vi alle er glade for at bo her og er selvfølgelig forpligtet til at arbejde for at overholde de vedtægter og ordensregler som er godkendt på generalforsamlingen.
I grundejerforeningens daglige liv opfordres medlemmerne til gensidigt at hjælpe hinanden, så problemer og tvistigheder kan undgås. I modsat fald er hverken formanden eller de enkelte bestyrelsesmedlemmer foreningens ”politi”.
Det vil sige, at eventuelle klager og lignende sager skal fremsendes skriftligt til bestyrelsen, hvorefter de vil blive behandlet på et møde.
Drænudvalget er i gang med at se på drænsystemet,
for at sikre fremtidige skybrud, nogle af de tiltage der allerede er igangsat kan vi se hjælper.
Der er ryddet op på vendepladsen, vejudvalget vil sætte fokus på vejkanterne, og vil atter opfordre grundejerne til
at fjerne græs som gro ud over vejkanten.
Der er sat Nyt vejskilt om fartbegrænsning på 30 Km/t. som grundejerne og deres gæster opfordres til at overholde.
Bestyrelsen er blevet gjort opmærksom
på, at efterladte brugsgenstande på grunden eller henstillede haveredskaber er blevet fjernet uden ejerens tilladelse. For at imødegå simpelt tyveri opfordres grundejerne til at iværksætte en konkret nabohjælp ved
at være opmærksomme på usædvanlige hændeler i området. En udveksling af telefonnumre og mailadresser naboer imellem kan være med til at fremme en hurtige reaktion og formindske skaderne.
Bestyrelsen
vil også minde grundejerne som ligger op til stien bag Rensdyrvej om at man er forpligtiget til at holde stien ren, stiens bredde er 2 meter.
Fortsat god sommer
På Bestyrelsen
Vegne
Ronny Iversen
Formand
_____________________________________________________________
ARKIV
Gilleleje, juni 2015
Kære medlemmer
Så nærmer tiden for den årlige generalforsamling sig.
Indkaldelsen kan I finde under knappen ”Generalforsamling”.
Under
knapperne ”regnskab, Vejfond regnskab og Drænfond” finder I de tre regnskaber for perioden 1/4 til 31/12 2014, som regnskabsperioden udgør denne gang.
Og endelig under ”Budget” finder I budgettet for
foråret 2015.
Tilmelding til generalforsamlingen er som sædvanlig ikke nødvendig. I møder bare op. Stemmeret har kun de, som har betalt kontingent.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
_____________
Gilleleje 15.juni 2015
Vandspild
Bestyrelsen er blevet gjort opmærksom
på en mulig risiko for vandspild. Det glæder stikledningen fra vandmåleren i brønden ude ved vejen til huset. Denne rørføring er fra grundejerforeningens start, hvilket indebærer en risiko for brud på stikledningen
med deraf følgende vandspild.
Det er den enkelte grundejers ansvar, at der ikke sker unødigt vandspild. Følg derfor jævnligt med på vandmåleren, så man undgår en ekstra regning for merforbrug af vand.
_____________________
Gilleleje i maj 2015
Kære
medlemmer
Datoen for årets generalforsamling er nu fastsat. Det bliver lidt sent i år, men for at få alle med viden om foreningens forhold med, bliver det søndag den 28. juni kl. 10.00 på Fyrkroen. Alle er
selvfølgelig velkomne.
Den officielle indkaldelse med dagsorden og eventuelle forslag til behandling kommer midt i juni.
Der er kommet gang i hussalget, så siden sidste års generalforsamling har 6 medlemmer solgt.
Det er næsten 10% af ejendommene i vort område. Bestyrelsen håber, vore nye medlemmer føler sig velkomne i vores forening.
Regnskabet for 2014, som I finder her på hjemmesiden er blevet revideret. Derfor er revisorernes
underskrifter kommet på. Ellers er der ingen ændringer. Endvidere er udkast til budgettet for 2015 lavet færdigt og kan ses under punktet budget.
Indbetaling af kontingent går rimeligt, idet de fleste nu har betalt. Der mangler
p.t. kontingent fra 23 af vore 62 medlemmer. De får en rykker inden vi holder generalforsamling, så de er opmærksomme på, at der ikke er stemmeret på generalforsamlingen, hvis man ikke har betalt.
Herudover er 2 medlemmer
i restance vedr. tidligere år.
Til slut vil vi ønske alle en rigtig god sommer.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
Den
ekstraordinære generalforsamling blev afholdt den 29. juni, og de nye vedtægter samt ordensregler blev godkendt.
Selve referatet fra den ekstraordinære generalforsamling står
under punktet:”---- referat”.
Vi har stadig indbetalingskort til de, som gerne vil have et sådant. Rekvireres hos kassereren på mailadr. leer@webspeed.dk
Fra bestyrelsens side håber vi, at hjemmesiden kan blive til nytte for vore medlemmer både i det daglige, hvor man kan have brug for information om regler og meget
andet, og i forbindelse med køb og salg, hvor det vil det være nyttigt, at alle oplysninger omkring foreningens forhold ikke bare er tilgængelige for sælger og køber, men også for ejendomsmæglere, advokater og andre
professionelle.
Fremover vil alle informationer fra bestyrelsen blive publiceret på hjemmesiden. Det giver hurtig og nem kommunikation, og vi sparer udgifter til porto, brevpapir o.s.v. Samtidig giver hjemmesiden mulighed for at medlemmerne kan
debattere emner af fælles interesse samt videregive gode råd.
For at få det fulde udbytte af den elektronisk kommunikation beder vi de medlemmer, som endnu ikke har oplyst deres mailadresse til foreningen, om at sende denne til
sekretær Flemming Jensen på adressen: fje@hotmail.dk
I løbet af nogle dage vil de beslutninger, der er taget på generalforsamlingen den 1. juni 2014 fremgå af hjemmesiden, og når
referatet foreligger, vil alle medlemmer få meddelelse herom i overensstemmelse med vedtægterne.